Regulamin Stołówki Szkolnej

REGULAMIN STOŁÓWKI SZKOLNEJ

w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 2 im. M. Szaszkewicza w Przemyślu

 

Na podstawie:

Art.106 ust.2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 z późn. zm.)

§1

Postanowienia ogólne

  1. W celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań opiekuńczych, w szczególności wspierania prawidłowego rozwoju uczniów, szkoła prowadzi stołówkę.
  1. Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowywanych zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia i przepisami o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz kalkulacją kosztów. Posiłki przygotowują pracownicy kuchni szkolnej w formie dwudaniowego obiadu.
  2. Do opłat wnoszonych za korzystanie przez uczniów z posiłku w stołówce szkolnej, nie wlicza się wynagrodzeń pracowników oraz kosztów utrzymania stołówki.
  3. Posiłki wydawane są w czasie trwania rocznych zajęć dydaktycznych w określonych godzinach według ustalonego harmonogramu. Harmonogram zejść na stołówkę ustalany jest w oparciu o obowiązujący podział godzin.
  4. Na tablicy ogłoszeń intendent wywiesza  aktualny jadłospis na cały tydzień.
  5. Nauczyciele szkoły nie korzystają z obiadów w stołówce szkolnej.
  6. Koszt obiadu dla ucznia wynosi 5,50 zł.

§ 2

Uprawnieni do korzystania ze stołówki

  1. Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są:
  1. uczniowie szkoły, wnoszący opłaty indywidualne
  2. uczniowie szkoły, których dożywianie dofinansowuje Ośrodek Pomocy Społecznej oraz inni sponsorzy;

§ 3

Odpłatność za obiady

1. Opłaty należy wnosić wyłącznie przelewem na konto bankowe do 10-go dnia miesiąca.        

2. Wysokość opłaty za posiłki dla uczniów w stołówkach szkolnych określa dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę.

3. W przypadku braku opłat za obiady intendent w porozumieniu z dyrektorem szkoły, skreśla ucznia z listy uczniów korzystających z obiadów.

                                                                    

4. Stawkę żywieniową kalkuluje się na podstawie aktualnych cen rynkowych produktów spożywczych. Opłata za obiady jest równa wysokości kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie.

5. W sytuacjach wzrostu kosztu produktów w trakcie roku szkolnego dopuszcza się możliwość zmiany odpłatności, po poinformowaniu korzystających ze stołówki z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.

&4

Zasady zachowania w stołówce

  1. Uczeń zobowiązany jest:
  1. przed posiłkiem umyć i zdezynfekować ręce oraz przestrzegać regulaminu stołówki dotyczącego BHP
  2. przyjść na obiad dokładnie o godzinie wyznaczonej dla danej klasy/grupy
  3. stosować się do poleceń nauczycieli świetlicy, intendenta oraz personelu stołówki
  4. zachować porządek podczas spożywania posiłku ( w przypadku stłuczenia naczynia, zabrudzenia stolika lub podłogi należy to zgłosić personelowi )
  5. zostawić po sobie porządek ( odnieść talerze, zostawić czyste miejsce na stoliku i pod nim, zasunąć krzesło)
  6. szanować naczynia, sztućce i kubki ( nie wyginać widelców, nie niszczyć blatów )
  1. Na stołówce obowiązuje zakaz:
  1. używania wszelkich urządzeń elektronicznych( telefonu komórkowego, laptopa, itp. )
  2. wnoszenia okryć wierzchnich i plecaków
  3. przebywania osób, które nie spożywają posiłków, w tym rodziców uczniów
  1. Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady kulturalnego zachowania (nie należy prowadzić głośnych rozmów, biegać po sali lub prezentować inne niestosowne zachowania)
  2. Z posiłków można korzystać wyłącznie w stołówce. Szkoła nie prowadzi sprzedaży na wynos dla uczniów ani pracowników.
  3. Za szkody spowodowane w stołówce odpowiada uczeń, a finansowo jego rodzice.

&5

Zwroty za obiady

1.Zwrot poniesionych kosztów za posiłki może nastąpić z powodu choroby, wycieczki, imprezy szkolnej, innych przyczyn losowych, jeżeli nieobecność ucznia  wynosi jeden dzień lub dłużej.

2.W przypadku niekorzystania ucznia z obiadu rodzice, do godziny 8 rano, zgłaszają ten fakt do intendentki.

3. Odpisy za obiad będą uwzględniane od trzeciego dnia od zgłoszenia przez rodzica, że dziecko nie będzie korzystać z obiadów.

4. W pierwszych dwóch dniach nieobecności dziecka obiad można odebrać osobiście ze stołówki szkolnej ze względu na zakupiony wcześniej towar.

5. Wychowawca (nauczyciel) organizujący wycieczkę lub imprezę musi ją zgłosić intendentowi na 2 dni wcześniej w celu odliczenia obiadu w danym dniu.

6. Odliczenie kwoty następuje z odpłatności w następnym miesiącu z wyjątkiem miesiąca czerwca i grudnia.

5. Należna kwota zwrotu stanowi iloczyn opłaty za jeden obiad i liczby dni nieobecności.

6. Nieuzasadniona lub niezgłoszona nieobecność ucznia na posiłku nie podlega zwrotowi kosztów.

§ 6

Postanowienia końcowe

  1. O wszystkich sprawach związanych z organizacją pracy stołówki decyduje dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 2 im. M. Szaszkewicza w Przemyślu .
  2. Wszelkich zmian w niniejszym regulaminie dokonuje dyrektor w postaci pisemnego aneksu.
  3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 r.

Regulamin do pobrania:

DOCXREGULAMIN STOŁÓWKI SZKOLNEJ 01.01.2025.docx (22,23KB)
 

Data publikacji: 01-01-2025 23:33

Na skróty