Regulamin Stołówki Szkolnej
REGULAMIN STOŁÓWKI SZKOLNEJ
w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 2 im. M. Szaszkewicza w Przemyślu
Na podstawie:
Art.106 ust.2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 z późn. zm.)
§1
Postanowienia ogólne
- W celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań opiekuńczych, w szczególności wspierania prawidłowego rozwoju uczniów, szkoła prowadzi stołówkę.
- Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowywanych zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia i przepisami o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz kalkulacją kosztów. Posiłki przygotowują pracownicy kuchni szkolnej w formie dwudaniowego obiadu.
- Do opłat wnoszonych za korzystanie przez uczniów z posiłku w stołówce szkolnej, nie wlicza się wynagrodzeń pracowników oraz kosztów utrzymania stołówki.
- Posiłki wydawane są w czasie trwania rocznych zajęć dydaktycznych w określonych godzinach według ustalonego harmonogramu. Harmonogram zejść na stołówkę ustalany jest w oparciu o obowiązujący podział godzin.
- Na tablicy ogłoszeń intendent wywiesza aktualny jadłospis na cały tydzień.
- Nauczyciele szkoły nie korzystają z obiadów w stołówce szkolnej.
- Koszt obiadu dla ucznia wynosi 5,50 zł.
§ 2
Uprawnieni do korzystania ze stołówki
- Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są:
- uczniowie szkoły, wnoszący opłaty indywidualne
- uczniowie szkoły, których dożywianie dofinansowuje Ośrodek Pomocy Społecznej oraz inni sponsorzy;
§ 3
Odpłatność za obiady
1. Opłaty należy wnosić wyłącznie przelewem na konto bankowe do 10-go dnia miesiąca.
2. Wysokość opłaty za posiłki dla uczniów w stołówkach szkolnych określa dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę.
3. W przypadku braku opłat za obiady intendent w porozumieniu z dyrektorem szkoły, skreśla ucznia z listy uczniów korzystających z obiadów.
4. Stawkę żywieniową kalkuluje się na podstawie aktualnych cen rynkowych produktów spożywczych. Opłata za obiady jest równa wysokości kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie.
5. W sytuacjach wzrostu kosztu produktów w trakcie roku szkolnego dopuszcza się możliwość zmiany odpłatności, po poinformowaniu korzystających ze stołówki z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.
&4
Zasady zachowania w stołówce
- Uczeń zobowiązany jest:
- przed posiłkiem umyć i zdezynfekować ręce oraz przestrzegać regulaminu stołówki dotyczącego BHP
- przyjść na obiad dokładnie o godzinie wyznaczonej dla danej klasy/grupy
- stosować się do poleceń nauczycieli świetlicy, intendenta oraz personelu stołówki
- zachować porządek podczas spożywania posiłku ( w przypadku stłuczenia naczynia, zabrudzenia stolika lub podłogi należy to zgłosić personelowi )
- zostawić po sobie porządek ( odnieść talerze, zostawić czyste miejsce na stoliku i pod nim, zasunąć krzesło)
- szanować naczynia, sztućce i kubki ( nie wyginać widelców, nie niszczyć blatów )
- Na stołówce obowiązuje zakaz:
- używania wszelkich urządzeń elektronicznych( telefonu komórkowego, laptopa, itp. )
- wnoszenia okryć wierzchnich i plecaków
- przebywania osób, które nie spożywają posiłków, w tym rodziców uczniów
- Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady kulturalnego zachowania (nie należy prowadzić głośnych rozmów, biegać po sali lub prezentować inne niestosowne zachowania)
- Z posiłków można korzystać wyłącznie w stołówce. Szkoła nie prowadzi sprzedaży na wynos dla uczniów ani pracowników.
- Za szkody spowodowane w stołówce odpowiada uczeń, a finansowo jego rodzice.
&5
Zwroty za obiady
1.Zwrot poniesionych kosztów za posiłki może nastąpić z powodu choroby, wycieczki, imprezy szkolnej, innych przyczyn losowych, jeżeli nieobecność ucznia wynosi jeden dzień lub dłużej.
2.W przypadku niekorzystania ucznia z obiadu rodzice, do godziny 8 rano, zgłaszają ten fakt do intendentki.
3. Odpisy za obiad będą uwzględniane od trzeciego dnia od zgłoszenia przez rodzica, że dziecko nie będzie korzystać z obiadów.
4. W pierwszych dwóch dniach nieobecności dziecka obiad można odebrać osobiście ze stołówki szkolnej ze względu na zakupiony wcześniej towar.
5. Wychowawca (nauczyciel) organizujący wycieczkę lub imprezę musi ją zgłosić intendentowi na 2 dni wcześniej w celu odliczenia obiadu w danym dniu.
6. Odliczenie kwoty następuje z odpłatności w następnym miesiącu z wyjątkiem miesiąca czerwca i grudnia.
5. Należna kwota zwrotu stanowi iloczyn opłaty za jeden obiad i liczby dni nieobecności.
6. Nieuzasadniona lub niezgłoszona nieobecność ucznia na posiłku nie podlega zwrotowi kosztów.
§ 6
Postanowienia końcowe
- O wszystkich sprawach związanych z organizacją pracy stołówki decyduje dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 2 im. M. Szaszkewicza w Przemyślu .
- Wszelkich zmian w niniejszym regulaminie dokonuje dyrektor w postaci pisemnego aneksu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 r.
Regulamin do pobrania: